Jonge Democraten

De Jonge Democraten (JD) is met 6000 leden de grootste non-confessionele politieke jongerenorganisatie van Nederland. De JD is in 1984 opgericht in Amsterdam door een groep politiek geëngageerde jongeren (12 -30 jaar) die in lijn met D66 een nieuwe wind door de politiek wilden laten waaien.

De JD is geïnteresseerd in politiek in al haar facetten, hebben hun eigen mening en willen daar iets mee doen. Daarom organiseert zij talloze activiteiten variërend van thematische debatavonden, trainingen, excursies, maar ook borrels en andere gezellige evenementen, zoals beachvolleybalwedstrijden.

De Jonge Democraten zijn weliswaar verbonden met D66, maar denken altijd onafhankelijk en vragen aandacht om alles wat zij in de Nederlandse politiek anders willen zien, daarbij maakt de kleur van het voorstel niet uit. Met het ontwikkelen en uitdragen van toekomstgerichte ideeën speelt de JD haar eigen rol in het politieke spectrum, en dient zij om D66 scherp te houden.

Bezoek de landelijke website van de Jonge Democraten

Bezoek de website van de Jonge Democraten Overijssel