Edward Boon

Secretaris

Edward (33) is opgegroeid op de Veluwe, maar heeft enkele jaren geleden het Gelderse ingeruild voor het Overijsselse Kampen.

Al tijdens zijn studie bedrijfskunde in Zwolle, is hij al geïnteresseerd in maatschappelijke organisaties en de politiek. Vanuit deze interesse heeft hij onder andere een half jaar in Tanzania gewoond om daar een ontwikkelingsproject op te zetten. Tegenwoordig is hij programmamanager voor de Vereniging Yarden ; één van de grootste verenigingen van Nederland en een maatschappelijke uitvaartorganisatie.

In de afgelopen jaren is Edward bestuurslid geweest van de afdeling Noordoost Veluwe en was hij afgelopen jaar voorzitter van Route66 (talentontwikkelingsprogramma binnen D66). Nu Route66 voor hem ten einde loopt wil Edward zich meer inzetten voor de regionale politiek en vereniging van D66. Naast algemeen bestuurslid in het regiobestuur is Edward Penningmeester van de afdeling Kampen