dinsdag 4 oktober 2011

Exclusief kijkje achter de schermen

Een bericht van de Jonge Democraten Twente

Op woensdag 21 september brachten een aantal leden van Jonge Democraten Twente een bezoek aan de fractie van D66 Overijssel. Dit op initiatief van D66 Statenlid, en tevens Jonge Democraat, Thomas Walder. Gedurende de middag en avond kregen de Jonge Democraten een kijkje achter de schermen bij een fractievergadering en Statenvergadering. Dankzij de open houding van de fractie kon er zo kennis gemaakt worden met het politiek spel op provinciaal niveau. Een korte discussie met de provinciale PVV-voorman over klimaatverandering zorgde voor een leuke afwisseling.

Statenvergadering

Na een introductie en voorbespreking in de middag was het in de avond tijd voor de Statenvergadering. Tussendoor werden de Jonge Democraten door de fractie op de hoogte gehouden van wat er gebeurde. Hoewel de Statenvergadering zelf een lange zit was, raakten de Jonge Democraten er niet uit over uitgesproken tijdens de treinreis richting meer oostelijk gelegen delen van de provincie. Jonge Democraten Twente willen leden ook op andere fronten kennis laten maken met de politiek in en rondom de afdeling.