dinsdag 13 september 2011

De Najaarsnota; hoe kan het beter?

De kanttekeningen die D66 heeft bij de behandeling van de Najaarsnota zijn duidelijk gehoord! De commissies buigen zich over verbeteringen in de toekomst en de kritische opmerkingen worden daarin meegenomen.

D66 heeft, samen met andere fracties, kritisch gereageerd op de gang van zaken omtrent de Najaarsnota. De nota werd niet inhoudelijk behandeld door alle commissies. De commissie Financiƫn was zelfs de enige plek waar vragen gesteld konden worden. Maar deze vragen werden beperkt inhoudelijk beantwoord. D66 vindt het belangrijk dat de verantwoordelijk gedeputeerde zich kan verantwoorden in zijn commissie over de najaarsnota op inhoudelijke gronden. Er zijn toezeggingen gedaan dat dit in de toekomst in de agendacommissie anders wordt geprogrammeerd.

Moment
De Najaarsnota geeft de stand van eind mei aan, D66 heeft daarom ook aangegeven dat september te laat is om daarover te rapporteren  en slechts november en december gebruikt kunnen worden om zaken aan te passen, is iets dat D66 heeft benadrukt. Ook dit zal in de toekomst verbeteren. Bij de nieuwe begrotingsaanpak wordt onze kritiek meegenomen.

Schriftelijke vragen
Op een aantal schriftelijke vragen over onder meer een begrotingswijziging voor de bypass Kampen, de te verwachten overschrijding van de grondexploitatie voor de Luchthaven Twente en het achter blijven van de herstructurering bedrijventerreinen krijgen we nog antwoord.

Voor het terug bekijken van de commissie financiĆ«n klik op: Statencommissiedag 7 september